Onafhankelijke cliëntondersteuning in Ridderkerk. Een steuntje in de rug als het om zorg en welzijn gaat
Zit u in een lastige situatie, loopt u vast en komt u er niet uit met de gemeente of uw zorgaanbieder?
De onafhankelijke cliëntondersteuner van MEE is er voor alle inwoners van Ridderkerk.
Onze medewerker helpt u weer op weg en biedt een steuntje in de rug.
Wat de onafhankelijke cliëntondersteuner doet
Informatie en advies geven
In kaart brengen van situatie en mogelijkheden
Passend verwijzen naar zorg en voorzieningen
Ondersteunen bij het gesprek met de gemeente of zorgaanbieder
Belangenbehartiging en bemiddeling
Kortdurende ondersteuning geven
U neemt contact op met een medewerker van de informatie- en advieslijn van MEE Rotterdam Rijnmond. Van maandag t/m vrijdag kunt u tussen
9.00 en 17.00 uur bellen naar 010 282 11 11. U kunt ook per mail een vraag stellen: toegang@blijfmeedoen.nl Onze medewerker zorgt dat uw vraag terecht komt bij de onafhankelijke cliëntondersteuner.
U kunt ook een specifieke vraag stellen via het formulier: Onafhankelijke cliëntondersteuning
Download deze tekst als flyer (pdf) of download de flyer voor professionals.
Klik op uitgebreide informatie.
Kerntaken binnen de cliëntondersteuning zijn: verstrekking van informatie en advies, vraagverduidelijking, kortdurende ondersteuning en bevordering van zelfredzaamheid en casusregie. Bekijk dienst
Heeft u een Wlz-indicatie en heeft u vragen over de keuze voor een zorgaanbieder of zorgvorm? Of heeft u misschien al zorg bij een zorgaanbieder, maar wilt u die veranderen of bent u daar niet tevreden over? U kunt terecht bij MEE. Bekijk dienst
Landelijk is er Sociale Kaart Nederland die burgers en professionals met een sociale kaart ondersteunt. Deze Sociale Kaart bestaat uit tienduizenden organisaties rond arbeid, onderwijs, sport, wonen, welzijn en zorg. Iedereen gebruikt dagelijks deze data om informatie te vinden, mensen op weg te helpen en daarmee kosten te besparen.