Uitleg van de dienst

Onafhankelijke cliëntondersteuning in Rotterdam, Albrandswaard, Barendrecht of Ridderkerk: een steuntje in de rug als het om zorg en welzijn gaat

Zit u in een lastige situatie, loopt u vast en komt u er niet uit met de gemeente of uw zorgaanbieder?
De onafhankelijke cliëntondersteuner van MEE is er voor alle inwoners van Rotterdam, Albrandswaard, Barendrecht en Ridderkerk.
Onze medewerker helpt u weer op weg en biedt een steuntje in de rug.

Wat de onafhankelijke cliëntondersteuner doet
 Informatie en advies geven
 In kaart brengen van situatie en mogelijkheden
 Passend verwijzen naar zorg en voorzieningen
 Ondersteunen bij het gesprek met de gemeente of zorgaanbieder
 Belangenbehartiging en bemiddeling
 Kortdurende ondersteuning geven

Hoe u onafhankelijke cliëntondersteuning aanvraagt

Albrandswaard, Barendrecht en Ridderkerk

In Albrandswaard, Barendrecht of Ridderkerk neemt u contact op met een medewerker van de informatie- en advieslijn van MEE Rotterdam Rijnmond. Van maandag t/m vrijdag kunt u tussen

9.00 en 17.00 uur bellen naar 010 282 11 11.

Deze medewerker zorgt dat uw vraag terecht komt bij de onafhankelijke cliëntondersteuner.

 

Rotterdam

In Rotterdam neemt u contact op via 010 307 64 50 of mail naar advies@rotterdamondersteunt.nl

 

Deze medewerker zorgt dat uw vraag terecht komt bij de onafhankelijke cliëntondersteuner.
U kunt ook het contactformulier: Onafhankelijke cliëntondersteuning invullen.

 

Klik voor uitgebreide informatie.

 


Andere diensten in gemeente

  • Cliëntondersteuning in wijkteams

    Kerntaken binnen de cliëntondersteuning zijn: verstrekking van informatie en advies, vraagverduidelijking, kortdurende ondersteuning en bevordering van zelfredzaamheid en casusregie. Bekijk dienst

  • Cliëntondersteuning Wet langdurige zorg

    Heb je een indicatie voor de Wet langdurige zorg (Wlz) en heb je vragen over de keuze voor een zorgaanbieder of zorgvorm? Of heb je al zorg bij een zorgaanbieder, maar wil je die veranderen of ben je daar niet tevreden over? Kom naar MEE. Bekijk dienst

Ga naar onze contactpagina

of raadpleeg onze Informatielijn:

Als u niet weet waar en in welke gemeente u moet zijn met uw vraag, neem dan van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur contact op met onze informatielijn 010 282 11 11. Ook professionals en doorverwijzers kunnen van deze informatielijn gebruikmaken. 

Sociale kaarten wijzen u de weg

Landelijk is er Sociale Kaart Nederland die burgers en professionals met een sociale kaart ondersteunt. Deze Sociale Kaart bestaat uit tienduizenden organisaties rond arbeid, onderwijs, sport, wonen, welzijn en zorg. Iedereen gebruikt dagelijks deze data om informatie te vinden, mensen op weg te helpen en daarmee kosten te besparen.